Więcej dowodów na to, że ludzie jedzą więcej, gdy śpią mniej

jedzenie
Lepszy sen w nocy może pomóc w zmniejszeniu kalorii, jak pokazała nowa próba z tego tygodnia. Randomizowane, kontrolowane badanie wykazało, że osoby z nadwagą, które często spały, spożywały mniej kalorii w ciągu dwóch tygodni po przejściu treningu snu. Odkrycia sugerują, że zdrowy sen powinien być kluczową częścią każdego programu utraty wagi lub zapobiegania otyłości, twierdzą naukowcy.

Spanie co najmniej siedem godzin w nocy, dla większości dorosłych, jest ważne dla ogólnego zdrowia fizycznego i psychicznego . Zły sen może również wpływać na nasz metabolizm, w tym na zaburzenia poziomu hormonów, które mogą predysponować nas do przejadania się. Brak snu jest związany z otyłością (definiowaną jako wskaźnik masy ciała powyżej 30) i innymi powiązanymi problemami zdrowotnymi, takimi jak cukrzyca typu 2

Wielu lekarzy i organizacje zdrowotne podkreślają związek między snem a wagą. Jednak chociaż dobry sen może pomóc nam poczuć głód, nie jest jasne, czy pomaganie ludziom w dłuższym spaniu ma jakikolwiek wpływ na ich wagę. Nowe badanie, opublikowane w tym tygodniu w czasopiśmie JAMA Internal Medicine, wydaje się być jednym z pierwszych randomizowanych, kontrolowanych badań sprawdzających tę hipotezę.

Badacze zrekrutowali 80 ochotników z nadwagą (definiowanych jako BMI między 25 a 30), którzy zgłaszali, że zwykle spali mniej niż 6,5 godziny na dobę. Po dwutygodniowej sesji snu, ochotnicy zostali podzieleni na dwie grupy, przy czym grupie aktywnej poinformowano o sposobach przedłużenia godzin odpoczynku. W ciągu następnych dwóch tygodni obu grupom mierzono sen, dzienne spożycie kalorii i całkowite zużycie energii (ochotnicy również regularnie się ważyli, ale nigdy nie powiedziano im, jaka jest ich waga, aby zapobiec subtelnemu wpływowi na ich zachowanie).

Pod koniec próby ochotnicy w grupie aktywnej spali średnio o 1,2 godziny więcej w nocy. Zjadali również średnio około 270 kalorii mniej, stracili około dwa funty więcej niż grupa kontrolna i zrzucili około funta od swojej podstawowej wagi. Co ciekawe, obie grupy nadal zużywały tę samą ilość dziennej energii podczas badania, co oznacza, że ​​różnice prawdopodobnie wynikały z mniejszej ilości kalorii, które spożywały podczas dłuższego snu.

„Według naszej wiedzy, badanie to dostarcza pierwszych dowodów na korzystny wpływ przedłużonego snu w zdrowych godzinach na obiektywnie ocenianą energię i masę ciała u uczestników pozostających w ich środowisku domowym” – napisali autorzy.

Chociaż badanie wykazało jedynie niewielki wpływ na masę ciała w okresie dwóch tygodni, autorzy uważają, że utrzymanie średniego zmniejszenia spożycia kalorii związanego z dobrym snem jest utrzymane. trzy lata. Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ponieważ sen i waga są powiązane z wieloma czynnikami, na które nie mamy wpływu, w tym z pracą, którą wykonujemy, otoczeniem, w którym mieszkamy, z naszą wrodzoną biologią, z narodzinami.

Jednak naukowcy twierdzą, że odkrycia tylko zwiększają znaczenie snu. Zalecają, aby „oprócz zdrowego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, zdrowe nawyki dotyczące snu były również prezentowane w mediach publicznych, aby pomóc zmniejszyć ryzyko otyłości i jej chorób współistniejących”.

Dodaj komentarz