Wymagający świat branży perfumeryjnej

perfumy
Kiedy założyłem tę firmę w 2006 roku, miałem jasną wizję: zapewnić Australijczykom najbardziej pożądane zapachy na świecie. Jako nowicjusz w branży wątpiłem, by był celem. Mimo wszystko wierzę, że wejście do branży perfumeryjnej rozwieje moje obawy i że sukces nadejdzie.

Jak dotąd niewiele wiem o przemyśle perfumeryjnym. Ale mam na myśli to, że dla mojej firmy detalicznej powinienem mieć portfolio różnych marek. Aby to zrobić, muszę spotkać wiele różnych firm i rozmawiać o utworzeniu konta dla marek, które chcemy kupić. Nie miałem pojęcia, że ​​Kenzo Parfums to tak naprawdę jedna z marek LVMH, największej luksusowej grupy na świecie.

Godzinę później, po sprawdzeniu recepcji, zostałem poproszony o czekanie w sali konferencyjnej. Kilka minut później pojawił się przedstawiciel firmy i umówiłem się na spotkanie. Jest bardzo przyjazna, ciepła i czuła. Przedstawił mnie LVMH, opowiadając o historii firmy, posiadanych przez nią markach oraz misji i wizji firmy. Pamiętam, że zapytałem go, czy inne firmy również mają inne marki, takie jak LVMH. Odpowiedziała: „Tak. Moją pierwszą myślą było:” Świetnie, teraz nie muszę wychodzić z tak wieloma ludźmi, aby stworzyć sklep z perfumami, ponieważ mają już tak wiele marek. „LVMH Perfume and Cosmetics to tylko jeden z działów LVMH. Obejmuje 10 domów: Guerlain, Acqua Di Parma, Parfums Christian Dior, Givenchy Parfums, Parfums Loewe, Benefit, Make up For Ever, Kenzo Parfums, Fresh.

Nie tylko rozumiała koncepcję sprzedaży online, ale również była bardzo entuzjastycznie nastawiona do tego. Pozostali przedstawiciele marki, których spotkałem, jasno powiedzieli, że byli niezadowoleni ze sklepu internetowego, kiedy się poznaliśmy. Niektóre wymagają 5 spotkań, a marka wymaga 9 spotkań w okresie 6 lat.

perfumy

Nagła egzekucja

Spotkanie zakończyło się po godzinie, ponieważ miała jeszcze tego dnia spotkanie. Niestety dla mnie wciąż mam wiele pytań bez odpowiedzi i jeszcze nie wiem, kto jest odpowiedzialny za inne marki, takie jak Guerlain, Givenchy i Dior, ponieważ są one odpowiedzialne tylko za Kenzo. Najwyraźniej nie mają do czynienia z wieloma niezależnymi sklepami, ponieważ stragany sprzedające ich towary w Myer i David Jones są ich własnością. Pracownicy też pracują dla nich, a nie dla domu towarowego.

Nie mogę zdradzić wielu interesujących szczegółów z naszego spotkania, ale martwi mnie to, że nagle nie mamy już tylu konkurentów ze względu na wiele sklepów, w których jesteśmy.

Pamiętam, że zapytałem ją, czy jest na Perfume Connection, a ona odmówiła. Zastanawiałem się więc, skąd perfumy Connection biorą swoje produkty. W tamtym czasie nie miałam pojęcia o równoległym imporcie perfum. Po spotkaniu idę na następne spotkanie CBD z dwiema godzinami do zabicia. Poszedłem więc do kafejki internetowej na wczesny lunch. Z ciekawości postanowiłem zrobić szybkie wyszukiwanie na LVMH. To, co znalazłem, zadziwiło mnie.

Fakty o światowym przemyśle perfumeryjnym

Po szybkim zbadaniu LVMH odkryłem kilka ważnych faktów, które są prawdopodobnie starą wiadomością dla tych z Was, którzy znają się na przemyśle wodnym. Ale dla naiwnych ludzi takich jak ja, kiedy zaczynałem swoją przygodę z perfumami, te fakty będą interesujące.

Kluczowy gracz w branży perfumeryjnej

LVMH, skrót od LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, jest liderem dystrybucji. Od momentu powstania w 1
roku, rok po roku generuje ogromne zyski. W 2014 roku firma osiągnęła obroty w wysokości 30,6 mld euro. Tymczasem w pierwszym kwartale tego roku GCI Magazine ujawnił, że grupa odnotowała 16% wzrost zysków, sięgając 8,3 mld euro. Sam biznes perfumeryjny i kosmetyczny osiągnął w sumie 1094mln euro, co stanowi wzrost organiczny na poziomie 6%.

Aby lepiej zrozumieć, czym jest LVMH i co to oznacza, podajemy kilka krótkich informacji na jego temat:

• LVMH to międzynarodowa firma z siedzibą w Paryżu, założona w wyniku fuzji Louis Vuitton, giganta mody i Moët Hennessy, jednego głównych producentów szampana i koniaku. To właśnie z tej fuzji wywodzi się obecna nazwa.

• LVMH nie jest w żaden sposób „konglomeratem” ani „potentatem”. Ma ważny rynek, ponieważ grupa ma 70 dywizji, które nazywa „Maisons”, które dystrybuują produkty wysokiej jakości w pięciu kluczowych sektorach rynku luksusowego: moda i galanteria skórzana, zegarki i biżuteria, sprzedaż selektywna, wina i wyroby spirytusowe.

• LVMH zatrudnia łącznie 120 000 osób na całym świecie.

• Ich wizją jest inspirowanie kreatywności i doskonałości.

Według strony internetowej, 45% przychodów dywizji pochodzi z perfum. W ubiegłym roku przychody zanotowano do 3 916 mln euro.

Konglomeraty = Nadejście importu równoległego

Wielu klientów uważa, że ​​kupowane przez nich marki mają własną firmę produkcyjną. W rzeczywistości wszystkie wielkie luksusowe marki są własnością i są obsługiwane przez korporacje takie jak LVMH. W artykule zatytułowanym „Passionate Salary: The Impact of Fashion Corporations” thesytleweaver.com zauważa, że ​​branża modowa to połączenie marek z jednego konglomeratu mody. W branży modowej działa sześć dużych międzynarodowych koncernów, a mianowicie Puig, Kering, PVH, OTB, LVMH i Richemont oraz wszystkie inne marki, które rzadko należą do jakiejkolwiek innej klasy własności.

Te korporacje nabywają marki od końca lat 80., to samo dotyczy grup perfumeryjnych. Inwestują dużo pieniędzy w promocję swojego wizerunku, dlatego ich sieć dystrybucji wygląda na tak ekskluzywną. Na przykład, jeśli szukasz perfum Chanel, spotkasz ich wykwalifikowany personel stacjonujący przy ladzie. Pracownicy dużo wyjaśnią o produkcie i dopracują szczegóły marki. Luksusowe perfumy są przechowywane na eleganckich półkach, aby nadać im wyrafinowany wygląd. Wszystko to podnosi cenę dodatkowych kosztów ponoszonych przez konsumenta.

Wywołało to kontrowersje w latach 90-tych. W Wielkiej Brytanii firma Superdrug starała się kupować udziały „ekskluzywnych” marek, aby sprzedawać je w swoich sklepach po cenie niższej niż cena detaliczna w Wielkiej Brytanii.

Dodaj komentarz